با شبکه ، دنیایتان را به اشتراک بگذارید

نگهداری و پشتیبانی

اجرا و تحویل پروژه های شبکه آغاز ارتباط شرکت شیوه نوین ارتباط پایدار با عمده مشتریانش می باشد. ارائه خدمات گارانتی، وارانتی، پشتیبانی تلفنی(Help Desk)، ارسال تکنیسین یا مقیم نمودن کارشناس در محل کارفرما از خدماتی است که این شرکت پس از اتمام پروژه به مشتریانش ارائه میدهد تا از عملکرد بهینه شبکه های اجرا شده در دراز مدت اطمینان حاصل نماید.

امروزه با گسترش فعالیت های سازمانها و شرکتها در حوزه های مختلف و با در نظر گرفتن رشد و گسترش سریع سیستمها، سرویس ها و شبکه های کامپیوتری، جذب و استخدام مدیران شبکه یا سیستم و نیز افرادی که کار نگهداری شبکه سازمان را انجام دهند به امری بسیار هزینه بر و پیچیده تبدیل شده است. با یک محاسبه ساده می توان به این نتیجه مهم رسید که مجموع هزینه های نیروهای شاغل در بخش پشتیبانی هر سازمان و نیز کیفیت سرویس ارائه شده توسط این افراد، به مراتب بیشتر از سپردن کار به شرکتهای قابل اعتماد و مطمئن در این حوزه بوده و از طرف دیگر با توجه به SLA که بین سازمان و شرکت پشتیبانی کننده وجود دارد،کیفیت خدمات به شدت افزایش می یابد.

از این رو شرکت شیوه نوین ارتباط پایدار با توجه به تجربه کارشناسان خود در زمینه ارائه خدمات پشتیبانی و با توجه به نیاز سازمانها و شرکت های مختلف به دریافت سرویسهای پشتیبانی اقدام به دایر نمودن دپارتمانی تحت عنوان خدمات پشتیبانی نموده است.

 

از جمله سرویس هایی که توسط این دپارتمان ارائه می شود می توان به موارد زیر اشاره نمود:

- عقد قرارداد پشتیبانی با موسسات و شرکتهای دولتی و خصوصی

- ارائه خدمات پشتیبانی از کلیه تجهیزات و دستگاه های شبکه نظیر روترها و سوئیچ ها

- ارائه خدمات پشتیبانی از کلیه نرم افزارهای سازمانی شامل بانک های اطلاعاتی، برنامه های کاربردی و برنامه های خاص

- ارائه خدمات پشتیبانی از کلیه کلاینتهای ویندوزی و لینوکسی

- ارائه خدمات پشتیبانی از کلیه سخت افزارهای سازمانی نظیر چاپگرها، اسکنرها و پی سی ها 

- مشاوره و طراحی سیستم های سخت افزاری مورد نیاز سازمانها

- اعزام تیم کارشناسی برای بررسی شرایط

- اعزام کارشناس به محل جهت رفع مشکل در صورت نیاز

- پشتیبانی شبکه از راه دور به صورت Remote و پشتیبانی تلفنی

- بررسی و مانیتورینگ مستمر شبکه و سرویس های موجود

- آموزش شبکه، نحوه راه اندازی و نگهداری شبکه

- آموزش شبکه در محل به کارشناسان و متخصصان

- آموزش کاربردی نحوه استفاده از سیستم های موجود

- آموزش نحوه انجام تنظیمات به کارشناسان IT

- آموزش نگهداری و پشتیبانی از شبکه داخلی

- تدریس برون سازمانی جهت بهینه سازی و بهره برداری از سرویس های شبکه

 

پشتیبانی و نگهداری دوربین های مداربسته

هر نوع سیستم امنیتی که در سازمان یا مجموعه تان استفاده می کنید نیاز به نگهداری منظم دارند تا اطمینان حاصل کنید که این سیستم ها به طور کامل کار می کنند. اغلب سازمان ها تا زمانی که اطلاعات و تصاویر را از دوربین ها دریافت می کنند، پشتیبانی و نگهداری از دوربین های مداربسته را نادیده میگیرند تا زمانی که دوربینی از کار بیافتد و یا DVR قطع شود و یا کیفیت تصاویر ضعیف شود، در این صورت به فکر نگهداری و پشتیبانی از سیستم ها میافتند که دیگر برای بدست آوردن اطلاعات موردنیاز و فرصت از دست رفته دیر میباشد.

برای اطمینان از اینکه سیستم دوربین مداربسته شما به طور مطلوب کار می کند، باید در فواصل زمانی مناسب، نگهداری های لازم را انجام دهید. نگهداری موثر و منظم دوربین های مداربسته و سیستم های نظارتی بسیار اهمیت دارند تا مطمئن شوید که دوربین ها همیشه و بدرستی در حال کار میباشند. نگهداری منظم سیستم های حفاظتی توسط شرکت های تعمیر و نگهداری و گزارش دهی خطاها توسط کاربران باعث می شود که مشکلات در مرحله اولیه شناسایی شوند تا اقدام مناسب جهت رفع آنها انجام شود.

 

برنامه نگهداری دوربین های مداربسته شامل موارد زیر است:

- بررسی عملیات ضبط همه کانال های DVR-NVR

- بررسی چشمی تمامی اجزای اصلی و اتصالات از نظر نشانه های زنگ زدگی یا آسیب دیدگی

- چک کردن کارکرد تمامی تجهیزات کنترل (DVR، NVR، Multiplexer، Video switcher, Telemetry units و ...) جهت بررسی اینکه عملیات ضبط و ذخیره سازی آنها به درستی انجام میگردد.

- بررسی منبع تغذیه ها، آداپتورها، باتری ها و میزان شارژ آنها

- چک کردن شرایط محیطی از نظر اثرات جانبی مانند رشد گیاهان و یا درختچه ها که بر روی زاویه دید و نظارت دوربین ها تاثیر نداشته باشند.

- تنظیمات زمان و تاریخ دستگاه ها و به روز کردن سایر تنظیمات

- پاک کردن دوربین ها، لنزها و محفظه ها در صورت لزوم

- تمیز کردن DVR ها و به خصوص FAN دستگاه

- بررسی کیفیت ضبط تصاویر در تمام ساعات روز و شب

- پشتیبان گیری منظم

- چک کردن براکت ها و اتصالات را برای خوردگی و یا آسیب دیدن

- و سایر موارد